Thursday 16 February 2012

KENAPA AKU ISLAM



Bismillah...kenapa aku islam...baiklah...hari nie..kita tertanya2x...tentang siapa kita sebenarnya...kenapa kita hidup atas dunia nie..kenapa kita mesti sembah tuhan? kenapa..dan kenapa..baiklah...saban hari...aku bermenung..kenapa allah pilih aku sebagai islam...puas , aku memikirkanya....seringkali aku soal jawab dengan sahabat..namun tetap x berpuas hati dengan jawapan mereka....akhirnya..aku mohon dengan allah...untuk cari jawapannya..suatu hari..aku disuakan dengan sebuah buku...yang sangat menarik..yang penuh informasi...(solusi)..aku terjumpa soalan aku di dalamnya beserta jawapan..aku exited sangat nak baca.... seorang dai menulis jawapan tersebut dengan bahasa yang cukup mudah ..antara jawapan nya ialah....
1-kita adalah saksi bagi syiar yang telah diamanahkan pada rasulullah..
-allah pilih kita untuk jadi saksi bahawa nabi muhammad telah  menyampaikan amanah dari allah...
2-allah piilih kita sebab allah x nak kita hidup laksana binatang
-allah mahukan kita hidup dengan tatasusila yang sangat mulia dan sangat penting dalam kehidupan

aku terkesima dengan jawapan tersebut...dan selama ini..aku menilai...betapa buruknya persepsi aku pada allah yang terlalu menyangi hambanya....dan mahu kan hambanya sedar akan kebenaran..





dalam buku asas2x islam karangan s.s.maududi...ada menyatakan bahawa agama bukanlah hasil dari kerja keras seorang lelaki tapi merupakan cara hidup....seperti agama budha dinamakan sempena pengasasnya gautama budha,agama zaratusha...pengasasnya zaratusha...agama yahudi dari seorang lelaki...yahuda...dan agama masihi...pengasasnya al-masih....

kenapa islam x dinamakan dengan nama pembawanya? muhamad? kenapa x diletakkan muhamadisma pada  agama islam? 


ha...ini sebab..agama islam sebenarnya bukan datang dari muhamad...tetapi...tuhan sekalian alam... inilah bukti logik akal yang paling kukuh dalam membidas..muhamad adalah pencipta agama ini...jadi...harap semua boleh berfikir dengan lebih mendalam dengan hakikat sebenarnya islam... fikirkan dan selamat beramal....





                                                 
budha
silva (hindu)
















jesus                          



yahuudi

                   










1 comment:

  1. slm alayk....ana bru bljr wt blog.klu de pe2 new infofmation tlg share.
    mnat mnulis tapi gna blo kurang mahir.
    shukran n wslm.

    ReplyDelete